El servei dóna resposta a una reivindicació veïnal d’aquests dos barris, que fins ara no estaven coberts pel transport públic en període nocturn. La nova línia N10 es posarà en marxa al setembre i funcionarà les nits de dijous, divendres, dissabte i les vigílies de festiu durant les hores en què no hi ha servei de FGC ni de funicular.
L’Ajuntament de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) han signat un conveni de col·laboració amb l’objectiu de posar en marxa el servei de NitBus que connectarà els barris de Vallvidrera i les Planes amb el barri de Sarrià, on es podrà enllaçar amb altres línies de la xarxa de transport urbà nocturn de Barcelona.
El conveni l’han signat la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal i el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, Antoni Poveda. També, ha estat presenta a l’acte de la signatura, Daniel Mòdol, regidor del Districte de Sarrià- Sant Gervasi. Mitjançant aquest acord les dues organitzacions garanteixen la mobilitat en transport públic durant la nit dels residents d’aquests barris.
La regidora de Mobilitat, ha celebrat la signatura de l’acord assegurant: “Amb aquest servei s’atén una reivindicació històrica d’uns barris de muntanya que durant massa anys han tingut descoberta la seva mobilitat en transport públic en horari nocturn”.
I ha afegit: “La signatura del conveni és un primer pas que culminarà el mes de setembre en la posada en marxa d’un servei que era una necessitat bàsica per als veïns d’aquesta zona de Barcelona.”
La línia N10
El servei estarà constituït per una única línia, l’N10, que està previst que entri en servei el 15 de setembre de 2016.
Funcionarà les nits de dijous, divendres, dissabte i les vigílies de festiu durant les hores en què no hi ha servei ferroviari de la línia Vallès dels FGC ni del funicular de Vallvidrera.
Concretament, el servei es prestarà entre les Planes, Vallvidrera i Sarrià (via Augusta/ passeig de la Bonanova), on es connectarà amb les línies N7 i N8 de la xarxa nocturna de Barcelona. L’interval de pas serà d’1 hora i els horaris de la línia estaran coordinats amb la resta de línies del NitBus, cosa que garantirà una oferta de transport públic en aquests dos barris durant tota la nit.
Segons el conveni, l’Ajuntament de Barcelona finança el servei i participarà en la definició i el seguiment de la línia.
L’AMB, per la seva banda, es farà càrrec de posar en marxa el servei, gestionar-lo i de garantir un bon nivell de qualitat, d’acord amb les competències que té per llei en matèria de mobilitat. El cost màxim, que s’ha determinat en funció dels dies de servei estimat, els quilòmetres i les hores de servei, està valorat en 45.000€ anuals.
Respecte a les tarifes, seran títols de viatge vàlids el bitllet senzill, els títols integrats de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i els títols socials acceptats en els serveis de transport col·lectiu de titularitat de l’AMB, així com els que en el futur determinin l’AMB o l’ATM.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada